Twingly statistik

tisdag 9 december 2014

Besök på Urologiska mottagningen vid US Linköping

Distriktssjuksköterskorna vid Vårdcentralen Lyckorna sköter omläggningen av mitt sårförband på ett mycket bra sätt. Vid senaste besöket tyckte en av sköterskorna att en del spänningar hade uppstått i sårområdet och ville att en läkare skulle bedöma om något skulle göras åt det. Tid beställdes för besök på Urologiska mottagningen vid Universitetssjukhuset i Linköping. I dag har jag varit där och jag anlitade sjukhustransporter som går dagliga turer och det sker genom Östgötatrafiken. Resorna kostar 160 kronor tur och retur. Sätena på bussarna är stenhårda och om man är så nyopererad som jag, är det en pina att åka med. Jag jämrade mig högt, men vad hjälpte det. När jag så var framme så var jag beredd på att eventuellt få stanna, men den läkare som undersökte mig tyckte att allt såg bra ut. Så jag fick återvända och gå igenom samma pina på hemresan. Skönt att vara hemma igen. Jag fick veta att jag måste ha hjälp med omläggning i cirka två till tre månader. Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar